*Haukotus* , kello näyttää 5.45..plaah, vapaapäivä ja meikä jo hereillä...No turha kait tässä on enää väkisinmaata ihteensä..Se on toi sisänen kello ku käy ylikierroksilla..Kait se otti johtajan paikan ku biolooginen kello hajos. Kutsun sitä vittumaiseksi kanalinnuksi. No onneks se ei vielä ole jäätävä pissahätä joka mut repii sängystä ylös, siihen on vielä aikaa kun sekin aika koittaa. Oikiast mä olen aamuvirkku. Heräänkin lähes poikkeuksetta muutamaa minetsiä ennen ko kello soi.Tylsää. Ois kiva olla sellanen torkuttaja. Ei pysty, ei kykene. Enivei, kahvinkeittoon..paskanen eilispäivän muki pöydällä..laitan tiskiveden valumaan. Kuus kuppia, se virkistää. Mustana. Tottakai. Mul on laktoosi-impotentti ni sopii mulle.

Vessaan. peilistä kattoo joku muu, en minä. Laulaa luikautan joululaulun. vahingossa. teen sitä usein. Siis laulan vahingossa. Toisella kädellä pyyhin kuolavanaa naamasta ja toisella heitän pyykit koneeseen. Saaks tähänaikaan pestä jo pyykkiä kerrostalossa? Kait sillon sais jos ois kuus lasta oksentanu yöllä mummun virkkaamalle perintöpeitolle. Mut saako jos vuoroviikkoyksineläjä haluu pestä pyyhkeen tai kaks johon ei oo tarttunut mitään eritteitä? Epäreilua. Yhteiskunta on epäreilu. Mummoillekkin on vanhainkodissa järkätty vaikka mitä kivaa. Bingoa on ja lehtiäkin on lukemassa sellaset komeet hoitsupojat (tiiän yhen ni voin sanoo). Mäki voisin ottaa sellasen joka keittää mulle päiväkahvit ja lukee lehestä kuolinilmotukset ja kastetut. Tänää lehessä oli kastettu Raparperi. Siis RAPARPERI toisena nimenä?!? Viinaa ei suomen maassa saa mainostaa mut lapsen voi nimetä mökkisaunan pefletin mukaan? Vedän kyl perseen alle enskerralla mäyräkoiran suojuksen vaikka en olutta juokkaan..Ihan vaa protestin takia. Ei mul kyl oo mökkiäkään.

10.43:24 Tinder ilmottaa että joku häiritsee mua. Imurin ääni on senvert hiljasella että kuulin. Joku Juusokaaleppi kertoo että oon yhtä ihana ku ennenki. Mistä se sen voi tietää? Neva tavannu. Kait se on r..siis katellu tota mun kuvaa sit ennenki.Kuvastahan sen tietääki että on ihana.Miehet.Yksinkertaisuus. Mä en oo ihana, imuroin lapsen parhaan ponpulan ni voin kertoo että oon tyhmä ääliö kun ton paljastan ent.omistajalle. Lasten suusta totuus tulee. Kerran neiti tokas fillarin takana lastenistuimesta että se ei nää mitään kun mun peppu on niin iso.Alotin laihutuskuurin. Siitä on ainaki 8vuotta aikaa. Tulokset alkaa pikkuhiljaa näkyy. Jenkkakahvat mä säästän. Niitten päällä on niin kätevää kantaa painavia tavaroita.Ootteko kokeillu? 

Yritin ettiä karkkipussia laatikosta. En löytäny mut tulipahan siivottua kaikki laatikot järjestykseen. Mul on lounaaks nyt sit nuudeleita (löysin), wokkivihanneksia (joo, etin karkkia myös pakastimesta) , 6 palaa näkkäriä (löyty siis laatikosta koottavana versiona) ja jotain juustoa mikä ei viel haissu pahemmalle ku mä. Löysin kyl vauvaharjan, sen sellasen pehmeen minkä sai äitiyspakkauksesta viime vuosituhannella. Sil on mukavaa harjata sellureisistä kuollutta ihoa. Arjen ylellisyyttä, kait. Pehmeet touhuu. 

En se ollutkaan minä joka haisi. Vein roskat. Joku nälkänen harakkavaris raakku mulle puussa. Mitä seki ajattelee. Varmaa sateen jälkeist kesänurtsia lihavine kastematoineen. Tai sit se ei ajattele mitään. Oottelee vaa seuraavaa ateriaa tai kakkahätää. Eilen mä näin pöllön. Sellanen pieni ja paksu se oli. Silläki oli rytmi sekasin ku päivällä lenteli. Ainaki satukirjoissa kerrottiin että pöllö huhuili yöllä... Satukirjat on kyl täyttä kusetusta. keisarikin pysty muka kävelee kadulla ilman vaatteita. Not. Kokeileppa tosielämässä. Linnaan joudut (en oo kokeillu enkä kokeile). Syytteen saat ku oot kotonas alasti. Naapuri saa traumoja. Tosi juttu. 

P1010002.jpg                                              Lounas kuupasta. Ai miks kuuppa? Ootteko kokeillu? Ihan paras astia syömiseen. Ei tuu sopat yli, käteen mukava, soveltuu sohvasyömiseen, voi ojentaa kahvasta pitäen maistiaisen kaverille, ei ylikuumene, helppo pestä, vetää litran kamaa (ei laihiksella oleville) ja voi hyödyntää jatkokäytössä vaikka saunassa tai puutarhassa.. Ihan nätti annoskin vai mitä. Suosittelen ainakin kaikille 1-4 vuotiaille (halpa eikä hajoo ku lentää seinään kukkakaalineen) ja epävirallisiin sukujuhliin. Saa käyttää hassuna hattunakin ja miettikää ku tolla käy booliastialla kauhasemassa vähä janojuomaks?? Tosta voi siis syödä, juoda ja pahimmassa tapauksessa siihen voi myös oksentaa. Täydellistä. Siinä jää perintöposliinit kuulkaa toiselle sijalle ku kuupan ottaa käyttöön!

Kupu ravittuna lähden asioille. Tai asiattomille. Kuhan nyt jotain tekis. Tylsää muuten. Puol päivä enkä oo tehny mitään. Ainakin ostan karkkia.                                                                                                                                         Heiput ja voimahalit ja muut ärsyttävät sanonnat.